FANDOM

Brüksel Saldırısı Edit

IMG 1C6CF8-95BBED-29A19A-37553F-B05E83-4C33A0.jpg

18 Ocak 2017 günü saat 18:00 sularında Fransa'nın kuzey kentlerinden biri olan Brüksel'de bulunan bir kafede önceden düzeneklenmiş bombanın patlatılmasıyla gerçekleştirilen saldırıdır. Olayda 2'si Alman vatandaşı olmak üzere 9 kişi hayatını kaybetmiştir.

Binali Yıldırım İddiası Edit

Yunanistan Başbakanı Binali Yıldırım'ın seçim sırasında yaptığı konuşmada "Brüksel'de bomba patlamamasıının bir nedeni yok." demesi, saldırıdan sonra tekrar gündeme gelmiş ve Yıldırım tüm dünya tarafından tepki toplamıştı. Suçlamaları kabul etmeyen Yıldırım, saldırıyı kınayarak Fransa'nın yanında olduklarını belirtti.

Bağımsız Tunus Hareketi AKP 2023 ve Tutuklamalar Edit

Mısır-Yunanistan savaşından en çok etkilenen yerlerden biri olan Tunus'ta bulunan örgüt, daha önce bir eyleme imza atmadığı için Avrupa'nın gündeminde değildi. Fakat örgüt, Brüksel saldırısını üstlenerek Binali Yıldırım'dan maddi destek aldıklarını açıkladı. Olayın ardından Binali Yıldırım tutuklandı.

Soruşturmaya alınan Binali Yıldırım maddi destek sağladığını ve bir eylem planı yaptıklarını itiraf etti. Bu itiraftan sonra Yunanistan Parlamentosu Binali Yıldırım'ı görevden uzaklaştırarak yerine İtalyan politikacı Matteo Renzi'yi getirdi.

Uluslararası Tepkiler Edit

Mısır: Saldırıyı kınayan Hathor, Brüksel halkına başsağlığı diledi. Binali Yıldırım'ı gündeme taşıyan ilk isim

de Hathor oldu.

Doğu Cezayir: Cezayir Hükümeti saldırıyı kınadı.

İsveç: Saldırıyı kınayan İsveç, soruşturmaları takip edeceğini belirtti.

Yunanistan: Saldırı ile birlikte yeni yönetime geçen Yunanistan, eylemi kınayarak başsağlığı dileklerinde bulundu.

Also on FANDOM

Random Wiki