FANDOM

Paris Saldırıları Edit

11 Ocak 2017 günü Paris'te gerçekleşen eş zamanlı terör eylemleridir. Saldırılarda toplam 110(+1) kişi hayatını kaybetmiştir.

İlk Saldırı Edit

Usa-security

Paris'in en işlek caddelerinden biri olan Şanzelize Caddesi'nde canlı bombanın infilak ettirilmesiyle gerçekleştirilmiştir. Saldırıda 87 kişi hayatını kaybetmiş, 140 kişi de yaralanmıştır.

Hürrem Sulta İddiası Edit

Olay sırasında Kuzey Rusya lideri Hürrem Sultan'ın Şanzelize Caddesi'nde olması caddedeki kalabalığı arttırarak can kaybının artmasına neden oldu. Saldırının asıl hedefinin Hürrem olduğu iddia edildi. Fransa Sağlık Bakanlığı'ndan yapılan açıklamayla Hürrem Sultan'ın sağlık durumunun iyi olduğu bilgisine ulaşıldı.

Nina'nın Acı Kaybı Edit

Fransa Kraliçesi Nina, olay yerini görmek için yola çıktığı sırada fenalaştı. Hastaneye kaldırılan Nina'nın bebeğini kaybettiği açıklandı. Olay Paris ve Avrupa medyasında şok etkisi yarattı.

İkinci Saldırı Edit

Paris-shooting

Şanzelize Caddesi'nde gerçekleşen intihar saldırısının ardından Avrupa Parlamento Binası hedef alındı. Binaya girmeye çalışan saldırgan güvenlik çemberinden geçemeyince silahını çıkararak rastgele ateş açmaya başladı. Binanın turistik amaçlı da hizmet vermesi sivil kaybı arttırırken 12'si politikacı olmak üzere 23 kişi hayatını kaybetti.

Soruşturmalar Edit

Fransa Kraliçesi Nina geçirdiği rahatsızlıktan ötürü yetkilerini kısa süreliğine Paris'e devretti. Paris ve birçok Avrupa kentinde eş zamanlı başlanılan operasyonlarda 26 kişi gözaltına alındı. Fransa birçok Mısır vatandaşı sınırdışı edildi.

Khemet Egypt Edit

Saldırıların ardından şüpheler Sivastopol saldırısını üstlenen örgüt Khemet Egypt'a çevrildi. Khemet, itiraf açıklamasını gece saatlerinde yaparak Paris saldırılarını üstlendi. Saldırının nedenini ise başta Yunanistan olmak üzere Avrupa Birliği ülkelerinin Mısır'ın iç işlerine müdahale ettiği oldu.

Uluslararası Tepkiler Edit

SUPPORT

Yunanistan: Başbakan Alexis Tsipras saldırıyı kınayarak teröre karşı gerekenin yapılacağını ifade etti.

Başkent Atina'da belediye binası Fransa bayrağının renklerini aldı.

İsveç: Kral Jo Blacc, yapılan saldırıyı kınayarak İsveç'te yas ilan edildiğini açıkladı.

Paristribute

Litvanya: Kral C.Rebellion, Paris'e istihbarat teşkilatı göndererek desteklerini dile getirdi.

Kafkasya: Saldırılardan dolayı kaygılandığını belirten Kraliçe Mukuchyan, terörü kınadı.

Mısır: Saldırıyı kınayan Kleopatra, Hürrem Sultan'a da acil şifalar diledi.

Edit

Also on FANDOM

Random Wiki