FANDOM

Roma Saldırısı Edit

İndir (1).jpg

8 Ocak 2017 günü İtalya'nın başkenti Roma'nın en ünlü meydanlarından biri olan Piazza Navona'da canlı bombanın kendini infilak ettirmesiyle gerçekleştirilen terör saldırısıdır. Patlamada 52 kişi hayatını kaybetmiştir.

Mülteci Sorunu Edit

Doğu Libya ile Mısır arasında devam eden savaştan kaçan Libyalı mültecilerin İtalya'ya sığınması ile Mısır Kraliçesi Kleopatra İtalya'dan geri iade istemiş ancak İtalyan Hükümdar Umberto Emmanuel isteği reddetmişti. İtalyan polisinin yaptığı açıklamaya göre olaydan 1 gün önce mülteci kampından bir grup Libyalı kaçmıştı. Olayın faillerinin ise kaçak mülteciler olduğu konuşuldu.

Soruşturmalar Edit

Olayı herhangi bir örgüt üstlenmeyince İtalyan polisi failleri bireysel ele alarak aramaya başladı. Polisin elindeki bilgiler saldırının mülteciler tarafından gerçekleştirildiğini işaret etse de saldırının amacı anlaşılamadı.

Uluslararası Tepkiler Edit

Yunanistan: İtalya ile birleşme kararı alan Yunanistan, soruşturmaları yakından takip etmiş ancak olaydan sonra göçmenleri sınır dışı etmemiştir.

Arabistan: Saldırıda hayatını kaybedenlerin ailelerine başsağlığı dileyen Arabistan Kralı, olayı kınadı.

Mısır: Saldırıyla ilgili suçlamaları reddeden Kleopatra Avrupa'nın yanında olduğunu belirtti.

Kafkasya: Ülke, saldırıdan sonra ülkeye mülteci almayacağını açıkladı.

Also on FANDOM

Random Wiki