FANDOM

SIVASTOPOL KONSOLOSLUK SALDIRISI Edit

9 Ocak 2017 tarihinde Kafkasya'nın eyaleti Sivastopol'da bulunan Yunan Konsolosluğu önünde, bomba

Car bomb 1

yüklü aracın infilak ettirilmesiyle gerçekleştirilen intihar saldırısıdır.

9 Ocak günü akşam sularında Yunan Konsolosluğunun önünde bir araç infilak etti. Patlama sırasında aracın içinde kimse olmadığı ve bombanın uzaktan kontrol edildiği belirlendi. Patlamalar sırasında 12'si Yunan vatandaşı 89 kişi hayatını kaybetti. Ölenler arasında Yunanistan elçisinin de bulunduğu belirtildi. 

Soruşturma, Gözaltı ve Tutuklamalar Edit

Olayın ardından Yunanistan Başbakanı Alexis Tsipras, Kafkasya Kraliçesi Iveta Mukuchyan ile görüşmek üzere Kafkasya'ya gitti. İki ülkenin ortak yürüttüğü soruşturmalarda 7'si Yunanistan'dan olmak üzere toplam 21 kişi gözaltına alındı.

Khemet Egypt'ın İtirafı Edit

Kafkasya ile olan yakınlığı ile bilinen Mısır merkezli örgüt Khemet Egypt, olayın ardından saldırı metnini yayınlayarak olayı üstlendiğini belirtti. Örgüt, saldırının nedenini ise Yunanistan Konsolosluğunun, Kafkasya'nın iç işlerine karıştığı iddiasına dayandırdı.

Uluslararası Tepkiler Edit

Kafkasya: Kraliçe Iveta Mukuchyan, Mısır ile ilişkilerin askıya alındığını belirterek Mısır vatandaşlarını sınır dışı etme kararı aldı. Mukuchya, Khemet Egypt için terör örgütü ifadesini de kullandı.

Yunanistan: Başbakan Alexis Tsipras terörizme tavırlarının daha sert olacağını belirtti. Khemet Egypt'ı terör listesine alan Yunanistan, konuyu Avrupa Birliğine de taşıdı. Yunanistan'da bayraklar yarıya indirildi.

İsveç: Kral Jo Blacc patlamada hayatını kaybedenlere başsağlığı dileyerek terörü kınadığını belirtti. Blacc, olay yerine gideceğini de ekledi.

Fransa: Avrupa Birliğini toplantıya çağıran Kraliçe Nina, saldırıyı kınadı.

Avrupa Birliği: Khemet Egypt'ı terör listesine ekleyerek Mısır ile ilişkileri askıya aldı.

Mısır: Khemet Egypt'ın düzenlediği saldırının Mısır adına bir boyut taşımadığını belirten Kraliçe Kleopatra, ölen Kafkasya vatandaşları için ayin düzenleneceğini belirtti.

Also on FANDOM

Random Wiki